کاربرد آلومینیوم درصنایع هوا فضا و هواپیما سازی؛ صنعت هواپیما سازی و طراحان عرصه هوا-فضا همواره به موادی نیاز دارند که امکان تولید اسکلت های سبک وزن، با دوام و هزینه معقول را داشته باشد. علاوه بر آن در دماهای پایین و نیز دماهای بالا بتواند مقاومت لازم را داشته باشد.

کاربرد آلومینیوم درصنایع هوا فضا وهواپیما سازی

                  استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه هواپیما  

با وجود بارهای دینامیکی وارد برهواپیمای بارگیری شده با وزنی حدود ۴۰۰ تن، این هواپیما باید بتواند با سرعتی حدود ۹۶۰ کیلومتر در ساعت در شرایط هوای توفانی پرواز کند. این موضوع اهمیت و نقش ویژه مواد بکار رفته در آن را مشخص می سازد.

ساختار بال های هواپیما که شامل ورقه بال های پایینی وبالایی، بال های جانبی، ورقه های آیرودینامیکی بال ها و تیرهای حایل می باشد، بیشترین میزان آلومینیوم یعنی حدود ۳۸-۳۵ درصد کل آلومینیوم مصرفی درهواپیما را به خود اختصاص داده است. این قطعات از صفحات اکسترود شده و فورج شده آلومینیوم آلیاژی ساخته می شوند تا ضمن سبکی، استحکام مورد نیاز برای این کاربرد را نیز برآورده سازند.

۳۵ درصد دیگر آلومینیوم مصرفی در ساخت هواپیما برای ساخت پوسته بدنه، قاب ها، زوارهای استحکام بخش بر روی بال و کتف بدنه مصرف می شود که از صفحات و قطعات اکسترودی و لوله های آلومینیوم آلیاژی ساخته شده اند. برخی قطعات با شکل پیچیده سه بعدی نیزازروش ریخته گری تولید می شوند. بخش مسافران یا بدنه یک هواپیمای تجاری عبارت است از یک پوسته ورقه ای آلومینیوم آلیاژی که به زوارهای استحکام بخش بر روی بال متصل است و معمولاً در فواصلی درطول آن، فریم های دایره ای (فلنچ) نصب شده است.


آلومینیوم آلیاژی آلومینیوم ,هواپیما ,آلیاژی ,استحکام ,قطعات ,بدنه ,آلومینیوم آلیاژی ,آلیاژی ساخته ,زوارهای استحکام ,آلومینیوم مصرفی ,داشته باشد ,آلومینیوم آلی? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

غذای خشک گربه و سگ پرسش مهر گیتارستان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان چاپ دیجیتال الماس لنگرود به ملودی Adelinahbaads6 Strona yourtest همه چی موجوده